בין אם אתם מארחים חתונה, אירוע חברה או מסיבה פרטית, קייטרינג ימלא תפקיד חשוב באוכל שאתם מגישים ובחוויה הכוללת שאתם יוצרים לאורחים שלכם. כאשר מחליטים על קייטרינג, ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון, כגון התקציב שלך, סוג האוכל שאתה רוצה, חוויה וסגנון האירוע.
חוויה
בחירה קייטרינג לאירוע שלכם יכול להיות תהליך מלחיץ. אתה צריך לוודא שאתה מוצא את ההתאמה המתאימה לאירוע שלך. בין אם מדובר בחתונה או באירוע חברה, אתם רוצים לוודא שהקייטרינג שתבחרו הוא המתאים ביותר לצרכים שלכם.
שירות קייטרינג טוב צריך להיות בעל מוניטין של מתן אוכל מעולה. אתה יכול לגלות זאת על ידי עיון בביקורות שהם קיבלו. כמו כן, לקייטרינג טוב יהיה את הציוד הדרוש להכנת האוכל שלך ולהגיש אותו היטב.
בבואך לבחור קייטרינג, אתה אמור להיות מסוגל לעבוד איתו כדי ליצור תפריט שיתאים לצרכים שלך. הם צריכים גם להיות מסוגלים להתאים למגבלות התזונה שלך. כדאי גם לברר כמה קל לעבוד איתם.
לפני שאתם בוחרים קייטרינג לאירוע שלכם, ודאו שיש לכם מושג לגבי התקציב שלכם. כדאי לבדוק ביקורות באינטרנט על הקייטרינג. לאחר מכן, שאל שאלות על הניסיון שלהם. אולי תרצה גם לבקש דגימה מהאוכל שלהם.
טעימה היא דרך טובה להעריך קייטרינג. תקבל גם מושג טוב על הסגנון והיצירתיות שלהם. אם הקייטרינג מוכן להציע דוגמאות, בקש מגוון גדול לנסות.
אולי כדאי גם לדבר עם לקוחות עבר כדי לקבל מושג על הניסיון שלהם עם הקייטרינג. לאוכל אולי יש מוניטין טוב, אבל אם קשה לעבוד עם שירות הקייטרינג, ייתכן שהוא לא מתאים לאירוע שלך.
תקציב
בחירת קייטרינג יכולה להיות משימה מרתיעה. השלב הראשון הוא קביעת תקציב לאירוע. כדאי לדעת כמה אתם יכולים להוציא וכמה אורחים צפויים. כדאי לקחת בחשבון גם הגבלות תזונתיות ואלרגיות.
חשוב לבחור בקייטרינג שמוכן לבצע התאמות כדי לענות על הצרכים שלכם. קייטרינג יכול לעזור לכם גם לעצב תפריט חסכוני.
כאשר בחרתם בקייטרינג, כדאי שתשאלו אותו שאלות כדי לוודא שאתם מרוצים מהשירות ומהאוכל. כדאי גם לבדוק אם יש להם התמחויות כלשהן או שהם מסוגלים לעבוד עם הנושא שלך. אם הם אינם מסוגלים, ייתכן שהם לא מתאימים.
תוכל גם לבקש מהם את פרטי הקשר שלהם. אתה יכול גם לקרוא ביקורות מלקוחות קודמים. זה יעזור לכם להשוות לייק ללייק.
אם אתם מתכננים חתונה, כדאי לשקול גם את השעה ביום. אולי תרצו לבחור קייטרינג שמכיר את המקום שלכם. אם תבחר בתפריט בסגנון מזנון, ייתכן שתרצה להוסיף עלויות כוח אדם. כמו כן, ייתכן שתזדקק למשקאות אלכוהוליים.
כדאי לשאול גם לגבי מצעים וצוות שירות. על הקייטרינג להסביר כל מגבלה. זה חשוב כי זה ימנע שאריות מזון ויבטיח שהאורחים שלכם יהיו מרוצים.
כלים, כוסות, כלי מטבח
בחירת כלים, כוסות וכלים לחתונה שלכם היא חלק חשוב של תהליך תכנון האירוע. השגת הפריטים הנכונים לאירוע יכולה לעזור להבטיח שהאורחים שלכם ייהנו מחוויית אוכל מהנה יותר.
אם אתם עורכים חתונה קטנה, ייתכן שלא יהיה צורך להוציא הרבה כסף על פריטים אלה. למעשה, השכרה עשויה להיות אופציה חסכונית יותר. ישנם שירותים רבים ושונים ולכל אחד יש אפשרויות תמחור משלו. חברות מסוימות יציעו השכרות, בעוד שאחרות יספקו לכם פריטים שאתם צריכים לאירוע שלכם.
כמות הכלים שאתם צריכים תלויה במספר גורמים. ייתכן שתזדקקו רק לכמה סטים של כוסות או כלים שהאורחים שלכם יוכלו לחלוק במהלך שעת קוקטייל, בעוד שתזדקקו להרבה יותר אם אתם אוכלים ארוחת ערב רשמית.
העלות הממוצעת של מנות חתונה משתנה בהתאם על הסגנון והאיכות של הפריטים. כלי שטוח מתקדמים עשויים להיות יקרים יותר, בעוד שהאפשרות הזולה ביותר תהיה בצבע רגיל. ניתן למצוא פריטים העשויים מכל מיני חומרים, מפלסטיק ועד עץ.
בבחירת כלים וכוסות חשוב לבחור פריטים שיחמיאו לסגנון החתונה שלכם. לדוגמה, כדאי לבחור סט צלחות שמיועד להתאים למפת השולחן. ייתכן שתרצה גם לשקול שימוש במעמד תצוגה כדי לעזור להדגיש את המנות שלך.
סגנונות וצבעים
בחירת הסגנונות והצבעים הנכונים של קייטרינג היא חלק חשוב בכל אירוע גדול . זו יכולה להיות משימה מרתיעה, אבל עם ההדרכה והסיוע הנכונים, אתה יכול להיות בטוח שתקבל את העיצוב שאתה מחפש.
אחד הדברים הראשונים שאתה צריך לעשות הוא לקבוע את זהות העסק שלך. ניתן לעשות זאת על ידי בחינת סוג העסק שלך וסוג המטבח שאתה מציע. אם אתה מתמחה בסעודה אורגנית או גורמה, הצבעים והדימויים שלך צריכים לשקף זאת. ייתכן שתרצה לכלול גם לוגו גלובלי.
תוכל גם להשתמש במילות הבאז של שירותי מזון עדכניות בשפה החזותית שלך. מילות הבאז האלה כוללות קיימות ונוחות. אתה יכול גם להשתמש בדגל פשוט או באנר כדי לייצג את המטבח של המדינה שלך.
כאשר אתה בוחר את הצבעים שלך, זכור שצבעים שונים קשורים למצבי רוח שונים. למשל, צבעים בהירים וצבעי ניאון ידועים כמעוררים תחושת כאוס. באופן דומה, צבעים חמים וטבעיים מקדמים אווירה רגועה ומרגיעה. שימוש בסכמת צבעים ניטרלית מאפשר ללוגו שלך לתקשר עם הלקוחות שלך בקלות וביעילות.
תוכל גם לבחור פלטת צבעים בשחור-לבן עבור הלוגו שלך. זהו מראה קלאסי שעובד היטב לעסקי קייטרינג רבים. בנוסף, זה לא מתנגש עם הצבעים של האירוע שלכם.
בחירת הצבעים הנכונים חשובה לכל אירוע עסקי. זה יכול להשפיע על הנושא, העיצוב, התאורה והתפריט. כדאי גם להתחשב בקהל שלך.
קבל הפניות מחברים, משפחה או אפילו חברים לעבודה
בין אם אתה מחפש לקוחות חדשים או מחפש רעיונות חדשים לעסק הקייטרינג שלך, מקבל הפניות מחברים, משפחה או אפילו חברים לעבודה עשויים להיות הדבר הטוב הבא לעשות זאת בעצמך. ישנן מספר אסטרטגיות שיעזרו לך להפיק את המרב מחיבור הלקוחות החשוב הזה.
הדרך הישנה לקבל הפניות מהלקוחות הקיימים שלך היא להציע להם משהו מיוחד. אתה יכול לעשות זאת בצורה של תוכנית תגמולים או עסקה מיוחדת להפניה לעסקים אחרים. הדרך הטובה ביותר ליישם אסטרטגיה זו היא לשלוח מבצעים מסוג הפניה ללקוחות הטובים ביותר שלך מדי רבעון. ניתן לעשות זאת באמצעות שירות כמו MailChimp או Constant Contact.
ההמתנה הישנה כמו שיחות טלפון או דיוור גלויות לא יביאו אותך רחוק מאוד בתעשיית הקייטרינג התחרותית של היום. תצטרך לנקוט בצעדים הבאים כדי להגביר את שימור הלקוחות שלך: (1) גלה מה הלקוחות שלך צריכים ורוצים, (2) הקשיבו למה שהם אומרים ואז (3) תן פתרון לצרכים שלהם. לאחר שמצאת את שלושת המרכיבים הללו, אתה תהיה בדרך לבניית עסק קייטרינג משגשג.
כדאי גם לעשות קצת מחקר על מה הלקוחות הפוטנציאליים שלך מחפשים. שימוש במדיה חברתית לקידום העסק שלך הוא דרך מצוינת ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים, אך עליך לוודא שאתה מספק את המידע הנכון.
קייטרינג בחדרה כשר למהדרין הרב מחפוד